مقاله

با انجام این کارها سبک زندگی تان را بهبود بخشید

اشتراک گذاری این مطالب در:

چرا کسب و انجام عادات جدیدی که می تواند کیفیت زندگی ما را بهبود بخشد اینقدر سخت است؟ پاسخ ساده است: چون ترکیب عادت های جدید در زندگی ما سخت است. آن ها همان طور که تازه هستند، به طور خودکار با شیوه زندگی روزمره ما هماهنگ نمی شوند. ما باید آن ها را به خاطر بسپاریم. با این حال اگر نتوانید عادت های جدیدی کسب کنید، ممکن است فشار زیادی متحمل شوید. موفقیت در یک زندگی جدید و بهتر چیزی نیست که در یک روز به دست بیاید. این روند طول می کشد. این کار باید با حوصله انجام شود. در ادامه شما را در این زمینه بیشتر راهنمایی خواهیم کرد.

 

چه چیزی است که شما را متوقف می کند؟

اگر نمی توانید مشکلی را که به  آن فکر می کنید پیدا کنید، یک الگوی جدید را در زندگی خود شروع کنید و همه چیزهایی را که اتفاق می افتد بنویسید. اگر شکست خوردید، الگوریتم هایی را در یادداشت های خود پیدا کنید که باعث شکست شما می شود. سپس یک راه برای از بین بردنشان از زندگی و یا ذهنیت خود بیابید.

خودتان را محدود نکنید، به فکر درمان باشید

به عنوان مثال: بدترین کاری که می توانید انجام دهید، این است که هنگام شروع رژیم غذایی خود، در مورد چیزهایی که نمی توانید بخورید فکر کنید. در عوض، شما باید خود را سرگرم نگه دارید.

اهداف صحیح داشته باشید

اطمینان حاصل کنید که هدف شما متناسب با زندگی شما است. به طور کامل زندگی، در یک روز دچار تغییر نمی شود و این واقع بینانه است: حداقل 66 روز طول می کشد تا یک عادت جدید در زندگی شما ایجاد شود.

استراحت بیشتری کنید

نشستن پشت کامپیوتر در تمام طول روز ممکن است خلاقیت را از مغز شما بگیرد و بعد از چند ساعت احساس خستگی و ناراحتی برایتان پیش بیاید. بنابراین ضروری است چشمان خود را از روی صفحه نمایش بردارید و به چیرهایی مانند رفتن به خارج خانه برای هوا خوری فکر کنید.

ذهنیت انفجاری کوتاه

اکثر مردم زمان زیادی برای انجام تمرین های ذهنی ندارند و نمی دانند که برای استفاده از فواید آن واقعا نیازی نیست که در طول روز, ساعت ها تمرین کنند. فقط کافی است با نشستن و چشم بسته ذهنتان را خالی کنید.

با انجام کارهای فوق شما می توانید سبک زندگی تان را تا حد زیادی بهبود بخشید و عادات جدید خوبی کسب کنید. پس در این راه تمام تلاش خود را کنید و هرگز نا امید نشوید.

ما در بخشی از سال قرار داریم که در حال نزدیک شدن به ماه اسفند هستیم، اما هنوز چند ماه تا اسفند باقی مانده. حالا زمانی است که ما مضطرب و کمی افسرده می شویم؛ آیا به اندازه کافی تلاش کرده ایم؟ آیا باید یک حرکت بزرگ انجام دهیم و چیزی را برای ساختن روز شمار امسال به دست بیاوریم؟ آیا ما باید تصمیم های خود را بازبینی کنیم و ببینیم هنوز چیزی وجود دارد که بتوانیم آن را به دست بیاوریم؟

بله، تصمیم های ما؛ تصمیم هایی که مبنای برنامه ای بزرگ برای ساختن زندگی مان بود. چه برسر تصمیم های ما آمده است؟ چرا کسب و انجام عادات جدیدی که می تواند کیفیت زندگی ما را بهبود بخشد اینقدر سخت است؟ پاسخ ساده است: چون ترکیب عادت های جدید در زندگی ما سخت است. آن ها همان طور که تازه هستند، به طور خودکار با شیوه زندگی روزمره ما هماهنگ نمی شوند. ما باید آن ها را به خاطر بسپاریم. همچنین اغلب ما چیزهای خیلی بزرگ را خیلی زود می خواهیم به دست آوریم: ما یک کتاب می خوانیم و در مورد چیزهای شگفت انگیزی صحبت می کنیم که اگر این و آن در زندگی مان تغییر کند، می توانیم انجام دهیم. معمولا به جای داشتن زمان بیشتر، روزهای خود را علاوه بر کارهای معمول روزانه با این عادت های جدید پر می کنیم و روز خود را به جای آرامش و آسایش با خستگی و تنش سپری می کنیم.

اگر نتوانید عادت های جدیدی کسب کنید، ممکن است فشار زیادی متحمل شوید.

لازم نیست که چنین باشد. در کتاب «50 چیزی که می دانم تا زندگی را بهبود ببخشیم» توضیح می دهم چگونه می توان شیوه زندگی خود را به نحو پایدار بهبود بخشید. هیچ کس نباید از بهتر کردن زندگی خود بگذرد؛ در حقیقت، در این کتاب من انجام کارهای خیلی زیاد در یک زمان را برای شما ممنوع می کنم! یک زندگی جدید و بهتر چیزی نیست که در یک روز به دست بیاید. این روند طول می کشد، – نرم و آهسته آهسته – نیروی مداوم نیاز است. این کار باید با حوصله – و نه با استرس – انجام شود. در ادامه شما را در این زمینه بیشتر راهنمایی خواهیم کرد.

چه چیزی است که شما را متوقف می کند؟

این چه چیزی است که همیشه شما را از تغییراتی که می خواهید ایجاد کنید، متوقف می کند؟ یا چه چیزی است که باعث می شود شروع به انجام کاری کرده و سپس آن رها کنید؟ آیا شما در درونتان مشکل دارید؟ آیا مشکل از محیط زیستی است که در آن هستید؟

اگر نمی توانید مشکلی را که به  آن فکر می کنید پیدا کنید، فقط یک حرکت ساختگی انجام دهید: یک الگوی جدید را در زندگی خود شروع کنید و همه چیزهایی را که اتفاق می افتد بنویسید. اگر شما خوش شانس هستید، ممکن است این کاری بیهوده برایتان باشد. اما اگر شکست بخورید، الگوریتم هایی را در یادداشت های خود پیدا کنید که باعث شکست شما می شود. هنگامی که شما آن ها را پیدا کنید، یک راه برای از بین بردنشان از زندگی و یا ذهنیت خود بیابید.

خودتان را محدود نکنید، به فکر درمان باشید

به عنوان مثال: بدترین کاری که می توانید انجام دهید، این است که هنگام شروع رژیم غذایی خود، در مورد چیزهایی که نمی توانید بخورید فکر کنید. در عوض، شما باید خود را سرگرم نگه دارید. مثلا می توانید شروع به مطالعه یک کتاب کنید و یا بنویسید. یا در اینترنت برای وعده های غذایی سالم جستجو کنید. چیزهایی که برای شما خوب هستند، همیشه تند و زننده نیستند، حتی اگر تعداد زیادی از نمایش های تلویزیونی خلاف این مسئله را می گویند!

اهداف صحیح داشته باشید

فردی که تلاش می کند بیش از حد در یک زمان درگیر شود، غرق آن موضوع می شود. هدف شما این است که احساس خوبی داشته باشید، نه این که برای خود استرس ایجاد کنید.

اگر قصد دارید دو ورزش انجام دهید و سپس بیشتر بخوابید، مطمئن شوید که این دو با یکدیگر همپوشانی ندارند: اگر شما زود به رختخواب بروید، می توانید صبح روز بعد زودتر بیدار شوید.

اطمینان حاصل کنید که هدف شما متناسب با زندگی شما است. به طور کامل زندگی، در یک روز دچار تغییر نمی شود و این واقع بینانه است: حداقل 66 روز طول می کشد تا یک عادت جدید در زندگی شما ایجاد شود.

استراحت بیشتری کنید

نشستن پشت کامپیوتر در تمام طول روز ممکن است خلاقیت را از مغز شما بگیرد و بعد از چند ساعت احساس خستگی و ناراحتی برایتان پیش بیاید. بنابراین ضروری است چشمان خود را از روی صفحه نمایش بردارید و به چیرهایی مانند رفتن به خارج خانه برای هوا خوری فکر کنید. این کار ها باعث می شود که وقت خود را بیهوده تلف نکنید و احساس آرامش بیشتر در اواخر بعد از ظهر و یا اوایل شب داشته باشید. اکثر مردم باید بین هر 20 تا 45 دقیقه یک بار بین 5 تا 10 دقیقه از صفحه نمایش فاصله بگیرند. اگر شما در حال کار با سیستم هستید، چشم خود را نیز ببندید: پلک بزنید و هر 20 دقیقه یک بار به یک شی دور از کامپیوتر خود نگاه کنید، و سپس  حداقل 20 ثانیه. چشمانتان را به سمت چپ، بالا و پایین بچرخانید.

ذهنیت انفجاری کوتاه

اکثر مردم زمان زیادی برای انجام تمرین های ذهنی ندارند و نمی دانند که برای استفاده از فواید آن واقعا نیازی نیست که در طول روز, ساعت ها تمرین کنند. فقط کافی است با نشستن و چشم بسته ذهنتان را خالی کنید. شما همچنین می توانید یک میان وعده بخورید و روی طعم و مزه آن تمرکز کنید. تمرکز خود را با توجه به محیط زیست و پیاده روی خود پیگیری کنید. تمرکز کردن حتی در زمان کوتاهی که کامپیوتر شما در حالا اجرا شدن است، به شما کمک خواهد کرد. شما احساس تازگی بیشتری خواهید کرد.

جایزه: هنوز ذهنتان خیلی مشغول است؟ لحظات آرامش بخش خود را برای حرکت پیدا کنید.

اگر هنوز هم فکر می کنید که وقتی را برای تعطیلات خود اختصاص نداده اید، شاید بتوانید این را امتحان کنید: آیا فعالیتی است که هر روز انجام می دهید که می تواند به لحظه ای  برای «آرامش» شما تبدیل شود.؟

به عنوان مثال یک مدیتیشن کوتاه به هنگام بیدار شدن از خواب انجام دهید؛ به جای این که با یک ترس و وحشت از این موضوع که «چه کاری باید انجام دهم؟» از خواب بیدار شوید!

در این زمان ها مدیتیشن انجام دهید: در اتوبوس، در دوچرخه سواری،. به حرف های مغز و ذهنتان توجه کنید. شما می توانید در زمان کار با کامپیوتر خود این کار را نیز انجام دهید. (با استفاده از هدفون در دفتر)!

البته در هنگام رانندگی و در ماشین این کار را نکنید، این کار بسیار خطرناک است. هنگام راه اندازی رایانه / لپ تاپ / رایانه لوحی شما حتی می توانید یک مدیتیشن کوتاه انجام دهید.شما هرگز تلاش برای بهبود سبک زندگی خود را رها نکنید!

اگر شما این کارها را به خوبی انجام داده اید و به دنبال تحول خود هستید، می توانیم به شما کمک کنیم. تغییر و دگرگونی در زندگی شخصی خود را شروع کنید و بهترین زندگی را با جدیدترین کتاب های الهام بخش Goalcast  بسازید. پتانسیل های درونی خود را بیابید و سفر به زندگی رویایی خود را شروع کنید.

تحول به تنهایی اتفاق نمی افتد. برنامه و سیستم پشتیبانی نیاز دارد. این راهنمایی ها پر ار تفکر، تمرینات و داستان های موفقیت برای الهام گرفتن از رویای قدیمی و یا ایجاد یک زندگی جدید است.

 

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست