مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

باور آدم های موفق و شیوه فکر کردن آنها در زندگی با شما فرق دارد؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

باور کنید آنچه باعث می‌شود که برخی از افراد در گروه موفق‌ترین‌ها قرار بگیرند، نه پدر پولدار است نه خانواده ثروتمند. چیزی که باعث می‌شود برخی از آدم‌ها از شما پیشی بگیرند و طعم پیروزی و دستاوردهای مختلف را بچشند، باور و شیوه‌ای است که به آن فکر می‌کنند.
برای اینکه باور آدم های موفق را یاد بگیرید باید با آنها آشنا شوید. سعی کنید که داستان‌ها و تجربه‌های‌شان را بخوانید و یاد بگیرید. باور آدم های موفق را در خودتان تقویت و تشویق کنید و سعی داشته باشید که به آنها بپیوندید. در ادامه به شیوه تفکر افراد موفق پرداخته‌ایم. با سایت موفقیت خودساخته همراه باشید.

باور آدم های موفق درباره نظم و انضباط

اتاق‌تان همیشه نامنظم است؟ برنامه‌ریزی‌های‌تان هیچ‌وقت به سرمنزل مقصود نمی‌رسند؟ وقت آن رسیده است که خود را تغییر بدهید. بی‌نظمی و بی‌برنامگی در باور آدم های موفق جایی ندارد. اگر می‌خواهید هر روز به شمار دستاوردهای خود در زندگی بیفزایید باید تلاش کنید تا نظم و انضباط را به ابعاد مختلف زندگی‌تان وارد نمایید.
هر روز برای فردای‌تان برنامه‌ریزی کنید و انضباط را در عملکرد و شیوه فکر کردن خود وارد کنید. افراد منظم با برنامه‌ریزی و نظم به این دیدگاه می‌رسند که امکان رسیدن گام به گام به هر هدفی برای‌شان مقدور و ممکن است. پس نمی‌ترسند، فکر می‌کنند و قدم در مسیر عمل برمی‌دارند.

بیشتر بخوانید: اعتماد به نفس و عزت نفس نداشتن چه بر سر ما می آورد؟

توجه افراد موفق به قانون ۲۰/۸۰

افراد موفق به قانونی موسوم به قانون ۲۰/۸۰ اعتقاد دارند. این قانون می‌گوید که ۸۰ درصد نتایج از تمرکز و بهره‌مندی از ۲۰ درصد از کارها حاصل می‌شوند. پس بهتر است که آن ۲۰ درصد قوی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های‌تان را دریابید و روی آنها تمرکز کنید. باور آدم های موفق برای رسیدن به نتایج مطلوب برنامه‌ریزی می‌شود.
پس مدام به دنبال شیوه‌هایی هستند که آنها را به اهداف و دستاوردهای مورد علاقه‌شان نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند. اگر دوست دارید که موفق باشید و طعم پیروزی در زندگی بچشید باید به دنبال سرمایه‌گذاری روی نقاط قوت خود باشید. باور آدم های موفق را الگو قرار دهید و از قانون ۲۰/۸۰ استفاده کنید.

در باور آدم های موفق ، ملاقات و معاشرت با آدم‌های جدید بسیار حائز اهمیت است

تجربه معاشرت با آدم‌های تازه

در باور آدم های موفق ، ملاقات و معاشرت با آدم‌های جدید بسیار حائز اهمیت است. آنها دوست دارند که در معاشرت‌های تازه و رو به رو شدن با موقعیت‌های جدید، خود را به چالش بکشند و رشد کنند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این زمینه وجود دارد، خروج از منطقه امن است. با رو به رو شدن با تجربه‌های تازه از منطقه امن خود خارج می‌شوید.
منطقه امن، همان زندگی ساده‌ای است که به آن عادت کرده‌اید و هیچ ترس و چالشی به شما تحمیل نمی‌کند. ماندن در یک برکه ساکن، قطعا شما را به سمت سواحل زیبا و باشکوه هدایت نخواهد کرد. در باور آدم های موفق باید به بازدید و کشف سرزمین‌های تازه رفت. پس اگر می‌خواهید به موفقیت دست پیدا کنید و به رشد خود امیدوار باشید باید حتما چالش‌های تازه را به جان بخرید.

بیشتر بخوانید: 3 نکته طلایی برای پیدا کردن آدم های بهتر برای دوستی

عملگرایی و جایگاه ویژه آن در باور آدم های موفق

عملگرایی در باور آدم های موفق از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است. برای اینکه بتوانید به رشد و شکوفایی قابل قبولی در زندگی دست پیدا کنید، لازم است تا اهداف و ایده‌هایی را که در ذهن دارید به صورت عملی انجام بدهید.
شما زمانی می‌توانید از حسرت «ای‌کاش‌ها» نجات پیدا کنید که تمام اهداف‌تان را به شکلی عملی پیاده‌سازی نمایید و دل‌تان به خاطر طرح‌های مهمی نسوزد که در سر داشته‌اید و پیاده‌سازی نشده‌اند. یادتان باشد که افراد موفق، برای ایده‌ها و برنامه‌های خود ارزش زیادی قائل هستند و سعی دارند تا آنها را به شکلی توسعه بدهند که به مرحله عمل برسد.

بیشتر بخوانید: ویژگی های شخصیتی برای استخدام شغل تا چه اندازه مهم هستند؟

استفاده از فکر و کمک افراد هوشمند

همفکری با آدم‌های هوشمند در باور آدم های موفق از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. آنها دوست ندارند بر تعدادی فرد کم‌هوش و ناتوان رهبری کنند و فقط حرف خودشان را به کرسی بنشانند. میل آنها در همکاری و همفکری با کسانی است که قدرت فکر، اراده و هوش بالایی دارند.
پس اگر دوست دارید که شما هم در شمار افراد موفق و پیروز قرار بگیرید باید دوستان و آشنایان خود را از میان افراد باهوش انتخاب کنید و در تعاملی دوسویه هم از آنها بهره‌مند شوید و هم اجازه بدهید که آنها از هوش و درایت شما بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: نشانه های آدم حسود چیست؟ نکند شما حسودید؟

باور آدم های موفق درباره نظم و انضباط

احترام گذاشتن به عقاید دیگران و حتی مخالفان

یکی دیگر از باورهای افراد موفق این است که به عقیده دیگران احترام می‌گذارند. آنها هم به عقیده افراد مخالف احترام می‌گذارند و هم به نظرات و حرف‌های دیگران. توجه و احترام قائل شدن برای دیگران باعث می‌شود تا ایده‌های خودتان هم پخته‌تر و توسعه ‌یافته‌تر شود.
پس همیشه گوشی شنوا برای توجه به دیگران داشته باشید. عقاید مخالفان را هم بدون تعصب قبول کنید. چون آنها هم زاویه‌ نگاهی به موضوعات توجه دارند که شاید از نظرتان جا مانده است. با احترام به تمامی عقاید و ایده‌ها به نتایجی بسیار دقیق‌تر و بهتر برای تصمیم‌گیری در هر موضوعی دست پیدا خواهید کرد.

رهایی از افکار منفی و خسته‌کننده

در باور آدم های موفق اصلا و ابدا خبری از افکار منفی نیست. آنها به نتوانستن و شکست فکر نمی‌کنند. البته نه اینکه چالش‌های مسیر را پیش‌بینی نکنند بلکه با در نظر گرفتن آمادگی‌های لازم برای مقابله با چالش‌ها به دل تجربه‌های تازه می‌روند و بی‌فکر منفی شکست در جهت موفقیت گام برمی‌دارند. افکار منفی و این تفکر که شکست خواهید خورد یا توانایی کافی نخواهید داشت باعث می‌شود تا خسته و ناامید شوید.

بیشتر بخوانید: چه راه هایی برای تقویت قدرت باور ذهن وجود دارد؟

در آخر

باور آدم های موفق را الگوی زندگی‌تان قرار بدهید و بدانید که نگاهی به طرز تفکرشان و شیوه‌ای که زندگی خود را پیش می‌برند باعث می‌شود تا شما هم در مسیرهای درست‌تری قرار بگیرید. برای اینکه موفق و پیروز باشید باید مسیر زندگی‌تان را درست طراحی کنید.
طراحی مسیری درست و صحیح به شما کمک می‌کند که از انحرافات دور بمانید و درست‌تر تصمیم‌گیری نمایید. موفقیت از هیچ‌کس دور نیست. بلکه محدودیت‌هایی که در ذهن به وجود می‌آید باعث می‌شود تا یک فرد بسیار موفق و پیروز باشد و دیگری به شکست محکوم شود و رشد را از خود دور ببیند. اگر دوست دارید که به شکل و شمایل افراد ثروتمند، موفق یا تحصیل‌کرده درآیید باید الگوبرداری درستی از زندگی‌شان داشته باشید.
باور آدم های موفق مانع از آن می‌شود که در پیچ و خم‌های سخت و دشوار زندگی به قول خودمانی کم بیاورند و کوتاه بیایند. آنها قوی و مقتدرانه در جاده چالش‌های گوناگون می‌تازند و پیروزی‌های خود را یکی پس از دیگری جشن می‌گیرند. باور کنید که اگر شیوه درست زیستن را یاد بگیریم، دنیا جای بسیار زیبایی خواهد بود. جای بسیار زیباییی که امکانات زیادی برای رشد در اختیارمان قرار می‌دهد.

 

اگر فکر می‌کنید برای دستیابی به موفقیت آمادگی لازم را ندارید، خودساخته شرکت در دوره «موفقیت به روش استیو جابز» را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

باور آدم های موفق استیو جابز

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست