فیلموبلاگویدئوهای آموزشیویدیو انگیزشی موفقیت

بانوان چگونه در کارآفرینی موفق شوند؟ آموزش کارآفرینی بانوان

اشتراک گذاری این مطالب در:

بسیاری از مردم فکر می کنند راه موفقیت و کارآفرینی بانوان محدود است. در حالی که زنان هم می توانند مثل مردان در دوره های آموزش کارآفرینی شرکت کنند. آنها با فراگیری مهارت های مختلف می توانند در محل زندگی خود کسب و کارهایی را راه اندازی کنند. کارآفرینی بانوان چیز عجیبی نیست و فقط کافیست به زنان را دست کم نگیریم. اگر قصد دارید یک بانوی کارآفرین باشید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

آیا کارآفرینی بانوان در جامعه پذیرفته شده است؟

بسیاری از مخالفان ورود زنان به عرصه های عمومی با کارآفرینی بانوان مخالفت شدیدی دارند. از نظر آنان مسئولیت زنان تنها کار در منزل است و جز این قادر به هیچ کاری نیستند. در حالی که گروهی دیگر به شدت از ورود بانوان در عرصه های عمومی و کسب و کارها حمایت می کنند. به عقیده این گروه بانوان نیمی از جمعیت یک کشور را تشکیل می دهند. بنابراین بیکاری آن به معنای بیکاری بخش اعظیمی از جامعه است.

کارآفرینی بانوان به معنای نهایت استفاده از ظرفیت های موجود است. ضمن اینکه در حال حاضر زنان در عرصه دانشگاه همچون مردان فعال هستند. اگر در مقام مقایسه برآییم برخی از بانوان نسبت به برخی از مردان کوشاتر، فعالتر، خلاق تر و با اراده و پشتکار بیشتری هستند. بنابراین نادیده گرفتن و مخالفت با کارآفرینی بانوان به معنای رواج بی عدالتی و بی انصافی در جامعه است.

بانوان چگونه در کارآفرینی موفق شوند؟ آموزش کارآفرینی بانوان

چگونه کارآفرینی بانوان صورت می گیرد؟

کارآفرینی بانوان به اراده قوی و پشتکار زیادی نیاز دارد. در ابتدا بانوان باید بتوانند توانایی خود را برای راه اندازی یک کسب و کار جدید به اثبات برسانند. برخی از مشاغل به دوره های تخصصی و تحصیلات آکادمیک نیاز دارد. برای مثال مشاغلی از جمله کشت گلخانه ای، مدیریت نرم افزارهای جدید و یا طرح های توسعه اپلیکیشن و …. که باید دوره های آموزشی آنها طی شود. کارآفرینی بانوان می تواند به صورت تجربی هم انجام شود.

برای مثال کسب و کارهایی مثل زنبورداری، پرورش قارچ، راه اندازی کارگاه های خیاطی و … که بیشتر براساس مهارت و تجربه نیاز دارند. این مشاغل بیشتر از آنکه به تحصیلات آکادمیک یا دوره های تخصصی نیاز داشته باشند، به تجربه نیاز دارند. برخی از بانوان که در خانواده های مستعد زندگی می کنند، قابلیت راه اندازی برخی از این کسب و کارها را دارند.

یکی دیگر نکات مهم برای کارآفرینی بانوان داشتن حامی است. حامیان بانوان به دو صورت یکی کمک های مالی و تامین سرمایه و دیگری روحیه دادن عمل می کنند. اگر در یک جامعه زنان به رشد و بالندگی رسیده باشند،  قدرت راه اندازی هر کسب و کاری را دارند و قادرند اشتغالزایی هم کنند. البته با وجودی که زن قادر به کارآفرینی است، وجود یک خانواده پشتیبان هم برای او ضروری است.

اگر به موضوع کارآفرینی بانوان علاقمند هستید این ویدئوی انگیزشی را مشاهده کنید.

 

 

 

 

برچسب‌ها: , , , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست