مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

بازاریابی ایمیلی موثرترین روش رشد کسب و کار – تونی رابینز

اشتراک گذاری این مطالب در:

در گذشته ای نه چندان دور روش های مختلفی برای بازاریابی کالاها و محصولات استفاده می شد. اما امروزه و با گسترش تکنولوژی نوع جدیدی از بازاریابی به نام «بازاریابی ایمیلی» مرسوم شده است. شاید بتوان بازاریابی ایمیلی را موثرترین روش فعلی بازاریابی نامید. استفاده از این روش بازاریابی قاعده های خاص خودش را دارد. شما باید در هنگام استفاده از آن به مواردی چون زمان ارسال پیام، سن، جنسیت و موقعیت مخاطبان خود توجه کنید تا بتوانید بازاریابی موفقی را تجربه کنید. به یاد داشته باشید که ارسال های پیام های انبوه و انفجاری نتیجه مطلوبی نخواهد داشت و حتی ممکن است به ضرر شما نیز تمام شود. برای موفقیت در کسب و کار بیشتر، یاد بگیرید که بر روی تک تک مشتریان خود هدف گذاری داشته باشید و پیام های دسته ای مخصوصی برای آن ها ارسال نمایید.

[restrict paid=”true”]

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی به احتمال زیاد سازگارترین و موثر ترین روش برای رشد کسب و کار شما است. این کار سفارشی سازی آسان است؛ یعنی کار سفارش مشتریان را برای شما آسان می کند و نسبتا روش ارزان تری است. با این روش می توانید به رایانه ها، تبلت ها، تلفن همراه، و هر دستگاهی که قادر به پشتیبانی از ایمیل است، ایمیل بفرستید. این یک راه مستقیم برای ارتباط با مشتری ها می باشد. در واقع این کار باعث  جذب و حفظ مشتری می شود. eM arketer یا بازار یابی ایمیلی یک روش و استراتژی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​(شرکت های با درآمد سالانه زیر 100 میلیون دلار) است. اما با همه این گفته ها، «بازاریابی ایمیلی» اساسا طی چند سال گذشته تکامل یافته است.

شرکت ها دیگر نمی توانند مثل  گذشته ها ایمیل های «دسته ای و انفجاری» ارسال کنند و انتظار داشته باشند که مشتریان خود را همیشه درگیر کنند و مشتریانشان راضی باشند. این عصر، عصر ارتباط با مشتری است که در آن مشتریان شما خوشحال هستند و کلید رشد اقتصادی شما هستند. بنابراین اگر می خواهید آن ها را خوشحال کنید، باید از آن ها فراتر بروید.

مشتریان می خواهند به عنوان افراد مهم با آن ها صحبت شود. این توقع آن ها بدان معنا است که با آن ها به صورت یکپارچه و کلی صحبت نکید و پیام هایتان را به صورت همیشگی و مداوم برای آنها ارسال کنید. شما باید در میان آگهی ها و اطلاعاتی که مشتریان را به طور روزانه مورد حمله قرار می دهند نفوذ کنید، برای آن ها مهم شوید و بر روی آ نها تاثیر بگذارید. مغز انسان به سادگی نمی تواند مقدار زیادی از ورودی را هضم کند، به طوری که به طور خودکار محتواهای کم اهمیت و بی ارتباط را  فیلتر می کند.

پس چگونه می توان با ایجاد یک پلت فرم بازاریابی ایمیلی تاثیر گذار بود؟  چگونه می توان، مشتریان خود را تبدیل به یک مشتری کنید که فقط مخصوص شما باشد؟ شما باید اصولی را که نه تنها به مخاطبین شما بستگی دارد، بلکه به شما در ایجاد سطح جدیدی از وفاداری برند کمک می کنند، را مورد توجه قرار دهید و طرفدارانتان را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: 5 حسی که مشتری را به شما وفادار می کند

کیفیت بی نهایت را انتخاب کنید!

چگونه به طور مرتب ایمیل های خود را برای مشتریان خود می فرستید؟

از یک طرف، شما برای به حداکثر رساندن مشارکت و ارسال پیام ها به مشتریانتان و ماندگاری در ذهن آن ها در تلاش هستید. از سوی دیگر نیز، شما نمی خواهید پیام هایتان در صندوق پستی آن ها انباشته شود و توجهی به آن ها نشود و حتی آن ها را آزار دهد. پس راهکار صحیج چه چیزی خواهد بود؟

در حالی که مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد اگر مشتریان خود را با بیش از 30 ایمیل در ماه روبرو کنید، در نهایت یک نرخ تبدیل بالاتر دریافت خواهید کرد. هنگامی که مصرف کنندگان احساس می کنند ایمیل های زیادی دریافت می کنند، اغلب به طور خودکار آن ها راحذف می کنند و یا بدتر از آن، منجر به لغو اشتراک آن ها از شرکت شما می شود.

هنگامی که به نظر مصرف کننده توجه می کنیم متوجه نشانه هایی می شویم که مشتریان تمایل به دریافت ایمیل به صورت حداقل هفتگی یا ایمیل های ماهانه هستند. براساس یک مطالعه و تحقیق، 61 درصد از 2057 نفری که مورد تحقیق قرار گرفتند، پاسخ دادند که مایلند ایمیل های بازاریابی «حداقل هفتگی» دریافت کنند، در حالی که اکثریت آمریکایی ها (86 درصد) مایل هستند در بازه زمانی حداقل ماهانه ایمیل های بازاریابی دریافت کنند. در حال حاضر این آمار نیز وجود دارد که فقط به میزان 15٪ افراد هر روز یک ایمیل تبلیغاتی را دریافت می کنند.

می دانید که مشتری شما چه کسی است؟ چه چیزی می خواهد و چه چیزی او را مجبور به باز کردن یک ایمیل می کند؟ اگر ایمیل های روزانه خود را ارسال می کنید، از خودتان بپرسید که آیا واقعا پیام ارسالی، شما را به مشتریانتان می رساند؟ موضوع دیگر این است که کیفیت محتوی ایمیل شما در ایجاد وفاداری به نام تجاری موثر خواهد بود. بنابراین تمرکز بر تعداد بالا را متوقف کنید و تلاش های خود را به سوی آوردن مشتریانی با ارزش واقعی و وفادار خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: ٤ راه برای اینکه مشتری را تبدیل به بازاریاب کنید

زمان  درست

آیا می دانستید که فقط 3 ثانیه طول می کشد تا توجه مشتری را جلب کنید؟ این بدان معناست که شما باید از کمترین زمان بیشترین استفاده را ببرید.

به گفته NewsCred Insights، پیشرفت های تکنولوژی در خدمت کمک به کسب و کار هستند تا بتوان از زمان برای بهبود کسب وکار بهترین استفاده را کرد. فرآیند الگوریتم AI به عنوان «بهینه سازی زمان ارسال» فرایند زمان تحویل ایمیل بهینه را با در نظر گرفتن زمانی که مشتریان احتمال بیشتری برای مشاهده و باز کردن پیام ها دارند، را به دست می آورد. بنابراین شما می توانید در بهترین زمان ایمیل بازاریابی برای مشتریان خودتان ارسال کنید.

مطمئنا، ارسال یک ایمیل واحد به تمام مشتریانتان کار آسانی خواهد بود. اما اگر می خواهید بازاریابی بهتر و موثرتری داشته باشید، شروع به تمرکز بر روی ایمیل ها و تقسیم بندی آن ها کنید.

جدیدترین اطلاعات نشان می دهد که پیام های جداگانه 14.64٪ بیشتر باز می شود و 59.99٪ بیشتر کلیک می خورند و خوانده می شوند که پیام های بدون فیلتر و جداسازی کمتر از این مقدار هستند. طبق گزارش ملی کارکنان DMA، 77 درصد بازده بازاریابی ایمیل در سال 2015 از کمپین های (پیام های) تقسیم شده، هدفمند و مهار شده بود. بنابراین صحه ای بر این نتیجه گیری است که جدا سازی پیام ها مهم و ضروری است.

بخش چالش برانگیز تقسیم بندی ایمیل این است که کار زیاد و تلاش بسیاری نیاز خواهد داشت. شما باید اطلاعات مربوط به هر فرد را به طریقی که برای مشتری مناسب است و نه بیش از حد، جمع آوری کنید. شما می توانید این کار را با ایجاد نظرسنجی ها، آزمون ها، مسابقات، خرید و یا سایر انواع ارتباطات ایمیل انجام دهید که بینش سلیقه ها و ترجیحات شخصی مشتریان را ارائه می دهد. بله، این ممکن است به نظر دلهره آور باشد، اما به یاد داشته باشید، هنگامی که شما از آن داده ها استفاده کنید، قادر به اجرای برنامه های نوآورانه و شخصی خواهید بود که با مشتریان شما سازگار است و آنها را راضی نگه می دارد.

در ادامه به چند راه خلاقانه برای دسته بندی لیست ایمیل های شما به صورت استراتژیک اشاره می کنیم:

بیشتر بخوانید: ده گام برای بازاریابی موفق در شبکه های اجتماعی

سن

سن افراد می تواند دیدگاه شما را به سطح بالاتری از آن چه که ممکن است علاقه مند باشند ببرد و اطلاعات بهتری به شما ارائه می دهد که باید چه سبک و رویکردی برای ایمیل های خود داشته باشید.

شما می توانید لینک ها را به رسانه های اجتماعی و ویدیوها اضافه کنید. همچنین بدانید مردم اکثر اوقات، از طریق تلفن ایمیل های خود را مطالعه می کنند؛ پس به یاد داشته باشید، چه زمانی و چه موقع و با چه محتوایی ایمیل خود را به بازار عرضه می کنید، به همین دلیل است که تمرکز بر محتوای ایمیل اهمیت بیشتری نسبت به ارائه آن ها دارد؛ به گونه ای که تاثیر بسیاری در میزان فروش دارد.

مشتریان اکثرا ترجیح می دهند پیام هایی راکه که تنها 300 کلمه یا کمتر دارند را بخوانند و به آن توجه کنند.

جنسیت

جدا از آشکارسازی، تقسیم بندی جنسیتی می تواند به شما کمک کند تا کارآمدتر به مشتریان خود بپردازید.

بر اساس گزارش ها در زنان 42 درصد احتمال بیشتری وجود دارد که نسبت به مردان از طریق یک پیام و ایمیل خرید کنند. بنابراین هزینه جذب یک کاربر و مشتری زن به مراتب کمتر از مردان خواهد بود.

طبق گفته Optin Revolution Pro، «زنان معمولا نظرات دیگران را قبل از خرید محصول در نظر می گیرند… این نشان می دهد که زنان محتاط تر از مردان هستند». این به این معنی است که توصیفات و بررسی های شما در پیام هایتان ممکن است در تصمیم گیری خرید به آن ها کمک کنند.

بر طبق گفته ActiveTrail، مردان به فضاي شفاف تر و تصاویر توجه بیشتری دارند، بنابراين احتمالا بیشتر تصاوير توجه مردان را جلب کنند. این در حالي است که زنان بیشتر به محتوا دقت می کنند و به نوشته ها بهتر پاسخ مي دهند. پس به توصیفات و تبلیغات خود دقت کنید.

جغرافیا

شما می توانید از اطلاعات جغرافیایی استفاده کنید تا مشتریان خود را در مورد تبلیغات منطقه ای و حوادث محلی و اتفاق هایی که می افتد مطلع کنید. شما همچنین می توانید با توجه به منطقه زمانی و محلی خود، ایمیل های خود را در زمان مناسب ارسال کنید.

پول خرج کردن

مشتریانی که اقلامی گران قیمت را انتخاب می کنند، متفاوت از مشتریانی هستند که بیشتر در هزینه ها دقت می کنند و با ملاحظه خرید می کنند. بنابراین با دانستن علاقه مندی این افراد، می توانید واردات، روند و تخفیف های جدید را مطابق با آن ارائه دهید.

پس از خرید

توجه به خریدهای گذشته به شما این امکان را می دهد که بر روی مصرف کنندگان قبلی این محصول سرمایه گذاری کنید و بدانید که چه کسانی به مشتریان فعال و اصلی شما تبدیل شده اند. به عنوان مثال، شما می توانید به مشتریان قبلی خود پیشنهاداتی دهید که می تواند برای خرید قبلی آن ها تکمیل کننده باشد.

این یک فرصت کلیدی برای تبدیل مشتریان به یک کسب و کار دائمی است و یک رابطه واقعی پرسود بین شما و آن ها ایجاد می کند. همه چیز به مشتری شما و رضایت او بستگی دارد. پس فرش قرمز را رها کنید و فراتر بروید، بدین ترتیب می توانید مشتریان موجود خود را به طرفداران با روحیه تبدیل کنید.

کلید بازاریابی ایمیلی موثر، تمرکز بر ایجاد یک پیام و ایمیل تخصصی است که در جذب هر یک از مشتریان شخصی طراحی شده است. به طور خاص آن ها را هدف قرار دهید. یاد بگیرید که آن ها چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند. سن، جنسیت، موقعیت و عادت های آن ها را بیابید.

پست الکترونیک شما را در موقعیت منحصر به فردی قرار می دهد تا به طور مستقیم با مشتری خود ارتباط برقرار کنید. بنابراین شما دقیقا می دانید که با چه کسی صحبت می کنید. از آن جا که زمانی که شما با مشتری خود ارتباط برقرار می کنید (از طریق ایمیل یا…)، می توانید یک رابطه قوی تر با آن ها برقرار کنید که می تواند نام تجاری و کسب و کار شما را به سطح بالاتر و بهتری برساند.

[/restrict]
برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست