فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

ایلان ماسک کارآفرین نابغه

اشتراک گذاری این مطالب در:

ایلان ماسک کارآفرین موفق و مدیرعامل شرکت تسلا مورتوز است که در دنیا او را به‌عنوان یک ثروتمند خودساخته می‌شناسند. او سی و هشتمین مرد قدرتمند دنیا و پانزدهمین ثروتمند در حوزه‌ی تکنولوژی است. ایلان ماسک برای موفقیت شگردهای ساده‌ای را به کار می‌بندد. او اعتقاد دارد افرادی که از هوش مالی بالایی برخوردارند، در نقطه‌ای از دنیا که باشند، همچنان موفقند.

زندگی ایلان ماسک چگونه آغاز شد؟

ایلان ماسک اهل آفریقای جنوبی است که بعدها به همراه خانواده به کانادا و بعد ایالات متحده مهاجرت کرد. ایلان ماسک در رشته‌ی فیزیک و اقتصاد تحصیل کرده است و به‌همین دلیل وارد صنعت خودروسازی و هوافضا شد. چیزی که باعث رشد و موفقیت او شد، پشتکار بالا برای دستیابی به آرزوهایش بود. هیچ چیز نتواسنت ایلان ماسک را برای رسیدن به اهدافش باز دارد.
ایلان در مسیر موفقیت خود بارها دچار شکست و اشتباه شد. از نظر او هیچ‌کس نمی‌تواند بدون تجربه‌ی شکست و اشتباه به موفقیت واقعی دست پیدا کند. حتی اگر بار اول موفق شویم، به دلیل این‌که از اشتباهات خبر نداریم و آن‌ها را تجربه نکرده‌ایم، ممکن است بار بعد به شکست مبتلا شویم.

ایلان ماسک کارآفرین نابغه

راه‌های موفقیت از نظر ایلان ماسک

وقتی یک فرد عادی به فرد ثروتمندی تبدیل می‌شود به این معناست که هوش مالی توانایی دارد. جاه‌طلبی و داشتن هوش تجاری یکی از دلایل موفقیت ایلان ماسک است. جاه‌طلب بودن به این معنا نیست که از دیگران پل پیروزی بسازیم. بلکه پل‌ها را باید ساخت و دیگران را از آن عبور داد. سپس خود رهبر و مدیر کسانی باشیم که قصد عبور از پل پیروزی را دارند.
بلندپروازی و داشتن آرزوهای دور و دراز یکی از رازهای موفقیت افرادی مثل ایلان ماسک است. وقتی دنیای شما در آرزوهای کوچک محدود شود، از آن فراتر نمی‌روید. یک ضرب‌المثل انگلیسی می‌گوید همیشه ماه را هدف بگیرید شاید یک ستاره را شکار کردید. وقتی هدف و آرزوهای بزرگ داشته باشید، حتی اگر به آن‌ها نرسید، حداقل آرزوهای کمتری را عملی می‌کنید.
وقتی آرزوهای شما در تفریح و سرگرمی‌های روزانه اختصاص پیدا کند حتی اگر به آن‌ها برسید چندان فرد موفقی نیستید. افرادی مثل ایلان ماسک همیشه به دنبال رویاهایی هستند که شاید از نظر دیگران کمی غیرمعقول به نظر برسند. اما آنچه اهمیت دارد، ذهن و فکر خود اوست که باور دارد رسیدن به آرزوها چندان غیرممکن نیست.

اشتیاق و انگیزه برای دستیابی به موفقیت

یکی از مهم‌ترین رازهای موفقیت افرادی مثل ایلان ماسک داشتن انگیزه و اشتیاق کافی برای دستیابی به هدف است. وقتی اشتیاق و شور کافی برای هدف داشته باشید، حتی شکست‌ها و اشتباهات نمی توانند شما را از ادامه‌ی مسیر باز دارند. هیجانات مانع از ایجاد اشتیاق و انگیزه‌ی واقعی می‌شود. زیرا آن را به یکباره در شما تقویت می‌کند و بعد از چند روز از حرارت آن کاسته می‌شود.
همیشه به دنبال دلایلی باشید که انگیزه‌ی واقعی را در شما بیدار کند. یکی از نشانه‌های انگیزه‌ی واقعی آهسته گام برداشتن است. در این صورت خسته نمی‌شوید و همیشه برای رسیدن به هدف تلاش می‌کنید.
ادامه‌ی این مطلب را در کلیپ انگیزشی و از زبان ایلان ماسک بشنوید.

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست