افکار مثبتفیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

افکار احماقانه ای که به شما اجازه ی موفقیت نمی دهد

اشتراک گذاری این مطالب در:


دانلود با کیفیت 480          دانلود با کیفیت 360          دانلود با کیفیت 240

افکار احمقانه یکی از دلایل عدم موفقیت و شکست است. بین موفقیت در کسب و کار و افکار رابطه مستقیمی وجود دارد. هر چه سطح فکر افراد احمقانه تر و ساده لوحانه تر می شود، هدف ها هم به همان اندازه حقیر و کوچک می شود. در واقع این فکر و ذهن است که آینده را می سازد.

بیشتر بخوانید رابطه استرس با افسردگی یک ترکیب انفجاری است

چطور افکار احمقانه شخصیت را تشکیل می دهد؟

شخصیت چیزی نیست جز تفکرات، رفتار، گفتار، عادات. شما وقتی به چیزی فکر می کنید، این افکار به گفتار شما تبدیل می شود. پس از مدتی گفتار به رفتار و کردار تبدیل می شود. مدتی بعد هم این کردار و رفتار و گفتار به عادت تبدیل می شوند. دیگران هم شما را برحسب عاداتی که می بینند، قضاوت می کنند.

اگر به طور مدام به افکار احمقانه و فکر کنید، پس از مدتی این افکار را بر روی زبان می آورید. در ابتدا شاید باعث تعجب اطرافیان شوید. اما کسی که از شنیدن این حرف ها تعجب نمی کند، خودتان هستید. زیرا شما قبلا اینقدر به این افکار پرداخته اید که برایتان عادی شده است. اما شنیدن آن برای دیگران تازگی دارد. پس وقتی می خواهید در مورد یک موضوع فکر کنید، به عواقب آن بیندیشید. این اندیشه شما بعدها به صورت اصوات از دهان خارج می شود و مانع از موفقیت خواهد شد.

بیشتر افراد در زمان خلوت و تنهایی با خودشان حرف میزنند. این حرف ها می تواند تداعی یک مشاجره، بحث و یا یادآوری یک نکته مهم آموزشی باشد. شما می توانید در خلوت و تنهایی خود یک نکته را یاد بگیرید و بعدها با بازگو کردن آن مورد تشویق و تحسین دیگران قرار بگیرید. از سوی دیگر یادگیری و آموزش می تواند زندگی را برایتان متحول سازد. انگیزه یادگیری را شما بیشتر کند و این یک گام مهم در جهت موفقیت است.

اما ممکن است افکار احمقانه ای در ذهنتان خطور کند. مثلا اذیت کردن دیگران، رفتن به راه اشتباه، تداعی مشاجرات و هر موضوعی که می تواند روی اعصاب و فکر شما اثر منفی بگذارد. این افکار بعدها در قالب گفتار و رفتار بروز می کند و باعث حقیر شدن شخصیت شخصیت شما می شود و در عین حال از موفقیت شما هم جلوگیری می کنید.

بیشتر بخوانید: 10 عادت مفید که شما را به زندگی بهتر نزدیک می‌کند

برای موفقیت چطور افکار احمقانه را از خود دور کنیم؟

برای موفقیت چطور افکار احمقانه را از خود دور کنیم؟

برای فرار از دست افکار احمقانه ای که ذهن را درگیر می کند، کافیست به دنبال جایگزین های مورد علاقه خود بگردیم. ما در خلوت خود فکر می کنیم. در خلوت فرصت بهتری برای یادگیری ذهنی وجود دارد. شما می توانید در خلوت و تنهایی یک سرگرمی مورد علاقه برای خود پیدا کنید. یا اینکه ذهن را درگیر موضوعات جذاب و موفقیت خود کنید.

از جمله سرگرمی هایی که می تواند ذهن را از اعتماد به نفس دور کند می توان به کتاب خواندن، تماشای فیلم، نقاشی و کارهای هنری اشاره کرد. ضمن اینکه انجام کارهای هنری می تواند به شما اعتماد به نفس هم بدهد. حس اینکه قادر هستید کارهای مفید انجام بدهید شما را قدرتمندتر می سازد. پس به جای اینکه ذهن خود را درگیر افکار احمقانه و مضر کنید، به کارهای مفید و موفقیت خود فکر کنید.

اگر می خواهید به موفقیت دست پیدا کنید ادامه این مطلب را در کلیپ انگیزشی مشاهده کنید.

برای داشتن ذهن مثبت و موفق، خودساخته شرکت در دوره «چطور ذهن موفق داشته باشیم» را به شما پیشنهاد میدهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

جملات مثبت اندیشی

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست