مقالهموفقیت در روابطوبلاگ

افراد زورگو ، امان‌تان را بریده‌اند؟ چه باید کرد؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

مواجهه با افراد زورگو اصلا خوشایند نیست. این دسته از افراد به دلیل حقارت‌ها و عقده‌های درونی‌شان تمایل به زورگویی و آزار دیگران دارند. احتمال برخورد با چنین شخصیت‌هایی در زندگی همه وجود دارد. اگر شیوه صحیح مقابله کردن با این افراد را ندانید، امکان اینکه شادی و رضایت از لحظات زندگی‌تان رخت بربندند بسیار زیاد خواهد شد. در این مقاله از روش‌هایی برای مبارزه و مقابله با افراد زورگو برای‌تان گفته‌ایم. با سایت موفقیت خودساخته همراه باشید.

1. افراد زورگو را نادیده بگیرید

یکی از کارهایی که می‌توانید در مواجهه با افراد زورگو در زندگی انجام بدهید، نادیده گرفتن آنهاست. اگر به حرف‌های این دست از افراد اهمیت بدهید و واکنش‌هایی شدید داشته باشید، احتمال اینکه رفتار بدتری با شما پیش بگیرند، بیشتر خواهد شد.
آنها دوست دارند که دیگران را اذیت کنند و به همین خاطر است که واکنش‌های‌تان نسبت به آزاری که نسبت به شما روا می‌دارند، باعث تندتر شدن میل و آتش‌شان برای آزار بیشتر خواهد بود. علت این است که زورگویان از اینکه اثرات منفی روی دیگران بگذارند و با این کار قدرت‌شان را به رخ بکشند، استقبال می‌کنند. به همین دلیل، باید نهایت تلاش‌تان را به کار بگیرید تا بهانه‌ای برای خرسندی آنها فراهم نکنید.

2. به نیروهای درونی خود اعتقاد پیدا کنید

قدرت و توان خود را از دورن تقویت کنید. باید یاد بگیرید که شما فردی به شدت قوی هستید. همه انسان‌ها به شدت قوی هستند. روح و جسم آدمی می‌تواند معجزه کند. یعنی اگر با توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که بشر دارد، آشنا باشید، متوجه خواهید شد که جا به جا کردن کوه‌ها یا ایستادگی در برابر سهمگین‌ترین طوفان‌ها هم دشوار نیست. پس با یافتن نیروهای درونی خود به هیچ‌وجه اجازه ندهید که قلدری و زورگویی کسی باعث تحقیر و ناراحتی‌تان شود.

3. معاشرت و تماس‌تان را با زورگوها به حداقل برسانید

لزومی ندارد که با افراد زورگو و به طور کلی، کسانی که زجرتان می‌دهند و به شما آسیب می‌رسانند، معاشرت کنید. اگر دیدن آنها اضطراری نیست و مثلا مجبور نیستید در محل کار، تحمل‌شان کنید حتما و قطعا فاصله‌تان را با چنین افرادی بیشتر و بیشتر کنید.
از راهی بروید که با آنها برخورد پیدا نکنید و به طور کلی، ارتباطات‌تان را طوری مدیریت کنید که فقط با افراد مطلوب و مثبت در تماس باشید. البته، منظور این نیست که از افراد زورگو فرار کنید و بترسید بلکه منظور حفظ روابط‌تان و مدیریت آن به شکلی منطقی و صحیح است. این شما هستید که باید مشخص کنید، چه افرادی در زندگی‌تان باشند.

بیشتر بخوانید: مقابله با افراد بی ادب را با ترفندهایی کاربردی یاد بگیرید

معاشرت و تماس‌تان را با زورگوها به حداقل برسانید

4. بخندید و آرامش‌تان را حفظ کنید

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید به کمک آن افراد زورگو را سر جای خودشان بنشانید، خندیدن به مهملات و آزارهای کلامی آنهاست. باید بدانید که زورگوها معمولا از هوش و حس طنز خوبی برخوردار نیستند و بیشتر به واسطه حماقت نهفته در وجودشان است که دوست دارند به دیگران زور بگویند، آنها را تحقیر کنند و سری در سرها دربیاورند.
پس اینجا باید حس طنزتان را بیدار کنید و به قول خودمانی، با آرامش به آنها تکه بیندازید و به هر آنچه می‌گویند بخندید. با این کار ثابت می‌کنید که فردی قوی هستید و با قدرت فکر و تسلطی که بر اوضاع خود دارید، نه به هم می‌ریزید و نه آشفته می‌شوید.
هر چقدر بیشتر به حرف‌ها و آزارهای کلامی فرد زورگو بخندید، بیشتر ناراحت می‌شود. البته حواس‌تان باشد که برخی از این افراد قلدر، زمانی که هیچ راه دیگری برای مقابله پیدا نمی‌کنند، دست به دامان خشونت فیزیکی می‌شوند و کتک‌کاری راه می‌اندازند. سعی کنید که تا این مرحله پیش نروید. چون اصلا در شأن‌تان نیست که از این افراد زورگو کتک بخورید.

بیشتر بخوانید: با انجام این 5 قدم آماده یک مصاحبه کاری موفق بشین

5. خود را بیشتر بشناسید

خودشناسی، امری است که می‌تواند موفقیت و شادی بسیاری را در زندگی برای‌تان به همراه بیاورد. کافی است که خود را بیشتر و بهتر بشناسید. ببینید که نقاط ضعف و قوت‌تان در چیست و چگونه می‌توانید خود را بهبود ببخشید و اشکالاتی که در رفتار و وجودتان هست، اصلاح کنید.
خودشناسی به شما این فرصت را می‌دهد که از حرف‌های یک فرد زورگو ناراحت نشوید. چون او می‌تواند هر چه که دلش می‌خواهد به شما بگوید اما حرف‌های اشتباهش از سوی شخص شما پذیرفته نمی‌شود. قدرت درون خود را بیشتر و بیشتر کنید و اجازه ندهید که حرف‌های زور یا تحقیرآمیز یک فرد بیمار، فکرتان را بیهوده به خود مشغول کند. زورگوها را نادیده بگیرید.

بیشتر بخوانید: بهترین راه مقابله با استرس و اضطراب چیست؟

6. در مقابل آزار افراد زورگو بایستید

اکنون در عصر و زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که باید به واسطه امکانات ارتباطی زیادی که در اختیار داریم، بیشتر با هم گفتگو کنیم. گفتگو کردن و حرف زدن می‌تواند بسیاری از مشکلات بشر را حل کند. در این میان، هنوز افراد زورگویی هستند که دوست دارند با روش انسان‌های غارنشین زندگی کنند. آنها تحقیر، استیلا و ظلم را می‌پسندند و برای رسیدن به خواسته‌های خود از روش‌های نابالغانه و عصر حجری بهره می‌برند.
برای اینکه طومار چنین رفتارهایی در دنیای امروز در هم پیچیده شود، این ما و شما هستیم که وظیفه مقابله با آنها را داریم. باید در برابر زورگویی ایستاد. نه فقط زمانی که چنین مساله‌ای برای ما رخ می‌دهد بلکه زمانی که زورگویی کسی را در برابر شخصی دیگر می‌بینیم هم نباید سکوت کنیم. لازم است همراه فردی شویم که مورد زورگویی قرار گرفته است و این چرخه معیوب از خشونت و اتفاقات بد در روابط آدمی را از میان برداریم.

بیشتر بخوانید: راههای مقابله با ترس و استرس در زمان کوتاه

مقابله با افراد افراد زورگو را یاد بگیرید

در آخر

ما فقط یک بار به دنیا می‌آییم. فرصت‌های محدودی داریم و برای بهره‌مندی از امکانات زیادی که این دنیا در اختیارمان قرار می‌دهد باید هوشمندانه رفتار کنیم. هوشمندی، حکم می‌کند که شیوه ارتباط برقرار کردن با آدم‌های مختلف را یاد بگیریم. برای مثال، همین افراد زورگو را سر جای خودشان بنشانیم و اجازه ندهیم که آرامش زندگی‌مان را از بین ببرند.
همه ما انسان‌ها وظیفه داریم که صلح و آرامش را به زندگی‌مان بتابانیم. پس بهتر است، اجازه ورود تشویش و اضطراب‌ را به زندگی و عمر کوتاه‌مان ندهیم، بهترین تجربه‌ها را برای خود بسازیم و شاد زندگی کنیم. باور کنید که شاد زیستن کاملا شدنی است و باید روش‌های آن را یاد گرفت و در زندگی به کار بست.

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست