مقالهوبلاگ

اطرافیان تا چه میزان روی شما می توانند تاثیر بگذارند؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

تا الان چقدر بر روی این مسئله فکر کرده اید که افکار و رفتارهای دیگران بر شما تاثیر می گذارد؟ افرادی که با آن ها دور و برتان را پر کرده اید، روی پتانسیل شما اثر دارند. برای مثال پویایی اقتصادی یک شخص تا حد زیادی وابسته به جایی است که در آن زندگی می کند. کودکان جوامع کم درآمد نسبت به همتایان ثروتمند خود شانس کمتری برای کسب درآمد بالا دارند.

دوستان می توانند به شکل ناخودآگاهی رفتارها و سبک زندگی یکدیگر را برگزینند. آن ها هنگام صحبت کردن از عبارات مشابهی استفاده می کنند و حتی ممکن است بر طرز پوشش یکدیگر نیز تاثیر بگذارند.

تاثیر گروه دوستان در جهان صنفی چیز ناشناخته ای نیست؛ جیم ران (Jim Rohn) معتقد است:

به طور میانگین شما با پنج نفر، بیشترین زمانتان را می گذرانید.

وقتی شخصیت های خوب، موفق و قوی را دور خودمان جمع کنیم، به احتمال بیشتری شبیه آن ها می شویم. از سوی دیگر، تصور کنید شخصیت های ناموفق تا چه اندازه می توانند تاثیر منفی بر شما داشته باشند. اگر پنج دوست نزدیک شما نگرش ضعیفی داشته و به کارایی کمتر از متوسط راضی باشند، آنگاه به احتمال خیلی زیاد بخشی از این منفی گری گریبان شما را نیز خواهد گرفت.

به راحتی از تاثیر دیگران چشم پوشی می شود

برای بهبود زندگیتان، با افرادی همراه شوید که استانداردهای بالاتری نسبت به شما دارند. اگر انتظار زیادی از خودتان دارید و اطرافینتان هم انتظارات بالایی دارند، به کیفیت بهتری از زندگی خواهید رسید. بیه یاد داشته باشید هر چیزی که وارد زندگیتان کرده و هر کاری که انجام می دهید، بیانگر شخصیت شماست.

تونی رابینز (Tony Robbins) زمانی گفت:

بگذارید سخت کوشی شما بازتابی از استانداردهایی باشد که برای خودتان تعیین کرده اید.

این گفته لزوما به این معنا نیست که شما باید چیزهای تجملی داشته باشید یا در دفتر آن چنانی کار کنید، بلکه به این معناست که با داشته هایتان بهترین کار را انجام دهید. برای این که بهترین کار را بکنید، نیازی نیست رئیس کمپانی باشید. برای سازماندهی اوضاع حتما نباید ثروتمند باشید. به این در و آن در زدن (تلاش مداوم)، شما را به سطح بعدی موفقیت خواهد برد.

اگر احساس می کنید که در موقعیت فعلیتان در جا می زنید، زمان تغییر فرا رسیده است. وقتی انتخاب های آگاهانه ای در مورد محیط اطرافتان داشته باشید، تغییر و پیشرفت می توانند محقق شوند.

فراتر از داشتن اشتیاق برای بهبود اوضاع اطرافتان، انتخاب بهتر همراهیان، می تواند کمک فراوانی در جهت رسیدن به اهدافتان کند. شما بدون دیگران نمی توانید از پس زندگیتان برآیید و نوع افرادی که با آن ها همراه می شوید می تواند بر کار شما تاثیر بگذارد.

برای مثال، اگر دوستان شما دوست داشته باشند زمان زیادی را صرف گوشی و شبکه های اجتماعی کنند، ممکن است شما نیز در این سیکل حواس پرتی غرق شوید. اگر شما مراقب سلامتی تان هستید، اما دوستانتان تمام روز را صرف خوردن چیپس و تنقلات می کنند، برایتان خیلی سخت خواهد شد که به یک رژیم غذایی مغذی وفادار بمانید!

از سوی دیگر، وقتی اطراف خود را با کسانی پر کنید که بر روی کارشان متمرکز هستند، شما نیز متمرکز خواهید شد. در واقع، تمرکز نکردن سخت خواهد بود؛ زیرا شما می خواهید در جمع آن ها بوده و نمی خواهید مسئول پرت شدن حواس کسی باشید. اگر تا کنون هیچگاه چنین انگیزه و محرکی نداشته اید، کافی است وارد کتابخانه دانشگاهی سال آخری ها شوید. در آنجا همه به دنبال موفقیت هستند.

شبکه شما، ثروت شماست!

عبارت بالا نقل قولی از تیم ساندرز، رئیس سابق یاهو است.

وقتی اطرافتان را با افرادی پر کنید که استانداردهای بالایی برایتان تعیین می کنند، در واقع توسط افرادی احاطه شده اید که تشنه بهتر شدن هستند. انرژی آن ها مسری بوده و تاثیر مثبتی روی شما خواهد داشت.

انگیزه و فداکاری مسری هستند

تصور کنید روی تیمی کار می کنید که 80 درصد اعضای آن به شدت بانگیزه هستند و 20 درصد اعضاء دل به کار نمی دهند. کسانی که دل به کار نمی دهند در اقلیت هستند و توسط افراد با انگیزه بالا احاطه شده اند.

این 20 درصد، فقط دو راه دارند. آن ها نمی تواند همیشه از کار کردن طفره بروند؛ زیرا 80 درصد دیگر این را نخواهند پذیرفت. آن­ها یا تحت تاثیر قرار گرفته و بهتر کار خواهند کرد، یا اخراج خواهند شد زیرا خودشان تمایلی به ادامه کار ندارند. در پایان، 100 درصد کارمندان باقیمانده کاملا باانگیزه خواهند بود.

اگر درصد کارمندان باانگیزه و بی انگیزه را عوض کنیم، خروجی متفاوتی خواهیم داشت. اگر 80 درصد کارمندان انگیزه پایینی داشته و 20 درصد باانگیزه باشند، خروجی های تیم با کیفیت نخواهند بود. افراد بانگیزه یا استانداردهای خود را پایین خواهند آورد و یا از طرز کار بی انگیزه اعضای تیم خسته خواهند شد. در پایان، تمام اعضای باقیمانده کارایی بی انگیزه ای از خود نشان خواهند داد.

شما بیشتر از آنچه که فکر می کردید، کار خواهید کرد

وقتی اطرافتان را با افراد دارای استانداردهای پایین پر کنید، ممکن است احساس کنید که نیازی به کار بیشتر ندارید. ممکن است فکر کنید که به اندازه کافی خوب هستید زیرا خودتان را با کسانی که همواره به دنبال پیشرفت هستند، مقایسه نمی کنید.

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست