فیلموبلاگویدئوهای آموزشیویدیو انگیزشی موفقیت

از لاک خودتون بیرون بیاین و دیگه خجالت نکشید

اشتراک گذاری این مطالب در:


دانلود با کیفیت 480          دانلود با کیفیت 360          دانلود با کیفیت 240

یکی از مشکلات رفتاری بسیاری از ما خجالت کشیدن است. وقتی می خواهیم حقمان را بگیریم، خجالت می کشیم. وقتی می خواهیم رک و صریح به دیگران حرف دلمان را بزنیم، خجالت می کشیم. کم روی و خجالت باعث می شود تا برخلاف میلمان کارهایی را انجام دهیم که بعدها آسیب زیادی به سرنوشتمان بزند.

فردی که به دلیل خجالت و کم رویی قادر نیست به دوستانش جواب «نه» بدهد. در جمع دوستانه آنها حاضر می شود و هر چیزی که به او تعارف کنند فوری قبول می کند. هر چند که می داند این کار به ضرر اوست، اما به دلیل نداشتن توان «نه گفتن» آن را می پذیرد. چه بسیار افرادی که به همین دلیل روزگارشان سیاه شده است. در واقع همین خجالت و کم رویی می تواند مشکلات زیادی را به بار آورد.

خجالتی بودن

دلیل خجالت و کم رو بودن چیست؟

براستی چرا برخی از افراد خجالتی و کم رو هستند؟ این افراد قادر نیستند در جمع قرار بگیرند. همیشه گوشه گیر و تنها هستند. قادر به صحبت کردن نیستند و اگر در جمع از آنها نظر خواهی شود، نمی توانند صحبت کنند. افراد خجالتی فاقد اعتماد به نفس هستند. آنها به دلیل اینکه خودشان را دست کم می گیرند، خجالت می کشند. فردی که فکر میکنند از نظر چهره زیبا و شکیل نیست و یا لباس پوشیدن و حرف زدن او ایراد دارد، از ظاهر شدن خجالت می کشد.

اولین چیزی که یک فرد خجالتی باید یاد بگیرد، باور کردن خودش است. او باید اعتماد به نفس خود را پیدا کند. به این نقطه برسد که حاوی توانایی و استعداد زیادی است و می تواند در جمع ظاهر شود. دیگران را بیش از حد در مقابل او بزرگ نکنیم. بزرگ کردن دیگران در مقابل این افراد باعث می شود تا خودشان را دست کم بگیرند. در واقع یکی از دلایلی که باعث می شود تا برخی از افراد خود را دست کم بگیرند همین موضوع است.

یکی دیگر از دلایل خجالتی بودن تنهایی بیش از حد است. زمانی که برای مدت زمان طولانی در تنهایی و خلوت باشید و بعد بخواهید در یک ظاهر شوید، خجالت می کشید. قدم زدن در پارک، تعامل با اطرافیان، صحبت کردن با دیگران باعث می شود تا از تنهایی رها شوید. در واقع خجالت و کم رویی می تواند ناشی از عادت به تنهایی باشد. وقتی که به یکباره وارد یک جمع چند نفره شوید، قادر به صحبت کردن نیستید. زیرا مدت زمان زیادی است که در جمع صحبت نکرده اید.

چطور می توان خجالتی بودن را درمان کرد؟

برای درمان خجالت و کم رویی روش های زیادی از سوی روانشناسان توصیه می شود. یکی از آنها تشویق کردن از سوی اطرافیان است. اگر در خانواده شما کسی وجود دارد که خجالتی و کم رو است، باید او را تشویق به حرف زدن، اظهار نظر کردن و ظاهر شدن در جمع کنید. این موضوع برای کودکان و نوجوانان اهمیت بیشتری دارد.

رسیدن به موفقیت نیاز به روحیه قوی دارد. این ویدئوی انگیزشی راهکارهای خوبی برای این موضوع ارائه می کند. پیشنهاد می کنم آن را در خودساخته ببینید و از نکات آن استفاده کنید. شما می توانید موفق شوید؛ فقط نیاز به یک راهنما دارید! سایت irselfmade.com مربی موفقیت شما است.

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست