فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

از حقیقت فرار نکن ویدیو انگیزشی

اشتراک گذاری این مطالب در:

حقیقت دردناک است و اگر صبر و تحمل زیاد نداشته باشید گاهی حاضر به پذیرش آن نیستید. این در حالیست که پذیرش حقیقت باعث جلوگیری از خطا و اشتباهات مکرر می شود. اما مشکل از آنجا شروع می شود که هیچ کس حاضر نیست حقیقت هایی را در مورد خودش بشنود. زیرا همه ما همیشه به دنبال بهترین تصویر از خودمان هستیم. نمیخواهیم عامل اشتباهات و شکست ها خودمان باشیم.

به دنبال راهی هستیم تا خود را تبرئه کنیم. وقتی کسی اشتباهاتمان را به ما گوشزد می کند، بشدت در مقابلش جبهه می گیریم. زیرا توان شنیدن حقیقت را نداریم. گاهی به چیزی که می خواهیم نمیرسیم و یا چیزی را برای همیشه از دست می دهیم. اما نمی خواهیم بپذیریم این حقیقت را بپذیریم.

چرا حقیقت را نمی پذیریم؟

دلایلی که باعث می شود حقیقت را نپذیریم متعدد است. اما مهم ترین آنها را می توان به صورت زیر عنوان کرد:

چرا حقیقت را نمی پذیریم؟

می خواهیم بهتر از آنچه که نشان می دهیم، باشیم

افرادی که به بزرگ بینی مبتلا باشند، به هیچ عنوان نمی توان حرف هایی را بپذیرند که در آن گفته می شود رفتار یا کردارشان اشتباه است. ما واقعیت را بر حقیقت ترجیح می دهیم. به این دلیل که به واقعیت عادت کرده ایم. من اشتباهات مکرر خود عادت کرده ام و نمی خواهم بپذیرم که دچار اشتباه می شود. کمالگرایی یک معضل رفتاری است که در بسیاری از افراد دیده می شود.

افرادی که کمالگرا هستند می خواهند بهتر از دیگران باشند. به همین دلیل حاضر به پذیرش حقیقت نیستند. تلخی حقیقت برایشان آزاردهنده است و به همین دلیل از آن فرار می کنند.

غرور و تعصب نابجا

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود با حقیقت مقابله کنیم، غرور و تعصبات نابجاست. وقتی آنقدر به خود مغرور می شویم که حاضر نمی شویم اشتباهاتمان را بپذیریم. اغلب افراد مغرور تصور می کنند هیچ گاه دچار خطا یا اشتباه نمی شوند. خود را مبرا از هر گونه خطا و اشتباهی می بینند.

چطور با حقیقت روبرو شویم؟

هر انسانی در هر مرتبه و منصبی که قرار دارد باید بپذیرد که عاری از خطا و اشتباه نیست. انسان ها ممکن است دچار اشتباه شوند و این موضوع برای همه رخ می دهد. اما برخی نمی خواهند بپذیرند که دچار اشتباه می شوند. اگر می خواهید حقیقت ها برایتان برملا شوند، اول باید بپذیرید هر انسانی ممکن است دچار خطا و اشتباه شود.

با پذیرش این اصل اگر شما هم اشتباه کردید، راحت تر آن را می پذیرید. کمالگرایی محض یکی دیگر از دلایل نپذیرفتن حقیقت است. پس یک اصل مهم دیگر که برای پذیرش حقیقت نیاز دارید، باور به بالا و پایین بودن انسان ها نسبت به یکدیگر است. برخی از ما نسبت به برخی دیگر موفق تر هستیم. موفقیت و برتری یک اصل کاملا نسبی است و باید بپذیرید که ممکن است گاهی نسبت به اطرافیان، دوستان و همکاران رتبه و درجه کمتری داشته باشید.

افرادی که این اصل را می پذیرند و راحت تر با حقیقت ها کنار می آیند. در عین حال این افراد با پذیرش حقیقت می توانند عیوب و اشتباهات خود را پیدا کنند و درصدد رفع آن برآیند.

اگر شما از پذیرش حقیقت ترس دارید، این ویدئوی انگیزشی را مشاهده کنید.

 

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست