مقالهوبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

آدم های دورتو فیلتر کن -ویدئو انگیزشی

اشتراک گذاری این مطالب در:

آدم های دورتو فیلتر کن

ما مجبور نیستیم با همه آدم هایی که در نزدیکی ما هستند، ارتباط برقرار کنیم. برخی از افرادی که حرف زدن و رفتارشان آزاردهنده است، قابل حذف شدن هستند. پس آدم های دورتو فیلتر کن تا ذهن آرامتری داشته باشید. وقتی همسایه تان مدام در حال سرک کشیدن در زندگی خصوصی تان است، مجبور نیستید تا ابد در نزدیکی او زندگی کنید و عذاب بکشید. وقتی کسی باعث پیشرفت شما نمی شود و ماندن باعث پسرفت زندگی تان می شود، قرار نیست برای همیشه با او بمانید.

وقتی از نظر شخصیتی و تفکر با کسی اصطکاک دارید و از طرفی هم قادر به برقراری روابط دوستانه نیستید، بهترین کار دوری است. فیلتر کردن آدم های اطراف به این معناست که مناسب ترین و نزدیک ترین آنها از نظر ذهنی و شخصیتی را برای همیشه نگهدارید. وقتی یکی از دوستان نزدیک به 90% شبیه به خصوصیات اخلاقی شماست و تنها در موارد جزئی با شما تفاوت دارد، بهترین گزینه برای دوستی متداوم است.

زمانی آدم های دورتو فیلتر کن که اگر 10 ساعت کنار او بمانی،

چه کسانی را برای دوستی دائم نگهداریم؟

همه ما آدم ها به طور 100 درصد شبیه هم نیستیم. حتی دوقلوهای همسان هم در برخی از جهات با یکدیگر تفاوت هایی دارند. اما شباهت آن در رفتارهای پراهمیت بیشتر است. برای مثال برای یک فرد معتقد و مذهبی که به شدت روی اعتقاداتش پایبند است، ماندن با کسی که چنین خصوصیتی دارد، یک رابطه بادوام خواهد بود. ممکن است در مواردی از جمله تفاوت سلیقه در خرید لباس یا غذا باهم متفاوت باشند. اما آنچه ساختار اصلی شخصیت شان را تشکیل می دهد، یکسان است.

زمانی آدم های دورتو فیلتر کن که اگر 10 ساعت کنار او بمانی، حداقل 4 ساعت آن را با ناراحتی سر می کنید. ما نمی توانیم با قاطعیت بگوییم کسی به شما آسیب زده است. زیرا در بسیاری از مواقع تصور اینکه کسی به ما آسیب زده است، سوء تفاهمی بیش نیست. هیچ انسانی خیرمطلق نیست و هر کسی یک عیب و نقص خاصی دارد. انسان هایی که شبیه بهم هستند (حتی اگر از نظر دیگران بد باشند)، رفاقت دائمی تر و طولانی تری دارند.

چه کسانی مناسب دوستی و رابطه نیستند؟

چه کسانی مناسب دوستی و رابطه نیستند؟

کسانی که خوبی ها و لطف شما را به پای وظیفه می نویسند و هیچ گاه از شما قدردانی نمی کنند، برای دوستی مناسب نیستند. اگر کسی حس برتری نسبت به شما داشته باشد و بخواهد با حرف زدن یا رفتارش شما را تحقیر کند، به درد رابطه طولانی مدت نمی خورد. این افراد اعتماد به نفس و عزت نفس را از شما می گیرند و حتی ممکن است صدمات مالی و روحی دیگری را هم به شما بزنند.

بسیاری از ما ممکن است به دوستان و اطرافیان نیاز نداشته باشیم، اما برای پر کردن نیازهای روحی و خلاءهای عاطفی و فرار از تنهایی به سمت دوستان می رویم. بنابراین باید نیازهای روحی و تنهایی ما را پر کنند. اگر قرار باشد باعث آزارمان شوند، نه تنها تنهایی ما آنطور که می خواهیم پر نمی شود، بلکه شخصیتمان هم لگد مال و عزت نفسمان از دست می رود.  این همدم و مونس ارزش از دست رفتن شخصیت و هویتمان را ندارد.

ادامه این مطلب را می توانید در ویدئو انگیزشی مشاهده کنید.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست