فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

آخرین صحبت های استیون هاوکینگ

اشتراک گذاری این مطالب در:


دانلود با کیفیت 480          دانلود با کیفیت 360          دانلود با کیفیت 240


استیون هاوکینگ یکی از بزرگترین فیزیکدان های قرن حاضر است که چند ماه قبل چشم از جهان فرو بست. او از نظر جسمی با بیماری های زیادی دست و پنجه نرم می کرد. بر روی یک ویلچر نشسته بود اما این موضوعات باعث محدودیت های او نشد. هدف و علاقه او درک جهان و هستی بود. نام و شهره این دانشمند بزرگ نشان می دهد که چقدر در کارش موفق بوده است.

استیون هاوکینگ نشان داد که می توان با وجود تمامی محدودیت ها به چیزهایی که دوست داریم دست پیدا کنیم.

چطور محدودیت ها را کنار بزنیم؟

محدودیت ها اغلب به صورت مالی، جسمی و یا شرایط محیطی و جغرافیایی سربرآورند. اما مهم تریین محدودیت و مانع پیشرفت، ذهنیت ماست. اگر همه محدودیت های جسمی، مالی و یا شرایط محیطی در مقابل ما قرار بگیرد، اما ذهن ما به هدف نهایی متصل باشد، هیچ یک از این محدودیت ها قادر نیستند ما را از رسیدن به هدف باز بدارند.

این دقیقا مشکل بسیاری از افرادی است که قادر نیستند به هدف ها و آرزوهای خود دست پیدا کنند. زیرا ذهن آنها به هدف متصل نیست. افرادی که از سلامت کامل جسمانی برخوردار هستند، از نظر مالی هم مشکلی ندارند و در عین حال شرایط محیطی و جغرافیایی هم به گونه ای است که می توانند به هر چیزی دست پیدا کنند. اما به دلیل اینکه اراده، پشتکار و قدرت حرکت ندارند، در همان جای خود می مانند.

خیل عظیمی از افرادی که در اطراف ما هستند، به محدودیت ذهنی مبتلا هستند. استیون هاوکینگ نشان داد که معلولیت جسمی به هیچ عنوان نمی تواند شما را از رسیدن به هدفتان باز بدارد. نمونه های بی شماری از افراد معلول در ایران هم زندگی می کنند که هر یک در نوع خود مثال زدنی هستند.

آخرین صحبت های استیون هاوکینگ

چطور ذهن را به هدف متصل کنیم؟

متصل کردن ذهن به هدف به معنای متمرکز شدن روی آرزوهاست. وقتی روی هدف متمرکز شوید، هر پدیده ای که در اطرافتان باشد، در نظرتان بی رنگ و بی جلوه می شود. یک مثال قابل درک در این زمینه عاشقی های دوران جوانی است. جوانی که عاشق می شود و معشوقه را از دل و جان دوست داشته باشد، برای وصال عشقش حاضر است هر کاری بکند. از سوی دیگر این جوان به هیچ عنوان عیب ها و نقص های طرف مقابل را نمی بیند و همه چیزی که می بیند خوبی است.

زیرا او قلبا به راهی که می رود، اعتقاد دارد و برای رسیدن به آن تلاش می کند. اگر شما عاشق هدف تان باشید، دیگر چیزی جز هدف را نمی بینید. موانع و مشکلات (اعم از جسمانی، مالی، شرایط محیطی و …) در نظر شما هیچ و پوچ خواهد شد.

تنها کاری که باید کنید پیدا کردن هدفی است که از دل و جان عاشق آن باشید. در این کلیپ انگیزشی استیون هاوکینگ عاشق درک کردن و فهمیدن چیزهایی است که دیگران اطلاعاتی در مورد آن ندارند. پس برای آن می جنگند و موفق هم می شود.

صحبت های استیون هاوکینگ را می توانید در کلیپ انگیزشی بشنوید.

 

 

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست