مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

آرزوی موفقیت در کسب و کار را با این فرمول ساده برآورده کنید

اشتراک گذاری این مطالب در:

هر کارآفرینی آرزوی موفقیت در کسب و کار خود را دارد. اما برای رسیدن به این مرحله باید تلاش کنید. هیچ غول چراغ جادویی وجود ندارد که بخواهد موفقیت را یک شبه به شما هدیه دهد. تجربه افراد موفق نشان داده است حتی کارآفرینان باهوش هم باید در سطح معنوی و سازمانی تلاش کنند. در حقیقیت هر دو فاکتور با هم عمل می‌کنند. کارآفرینان موفق کسانی هستند که بر موانع ذهنی و عینی غلبه می‌کنند.

با توجه به اهمیتی که طی کردن راه موفقیت در کسب و کار دارد، ما در این selfmade به همین موضوع می‌پردازیم.

تاثیر ذهن در آرزوی موفقیت در کسب و کار

ذهن در موفقیت تاثیر زیادی دارد. این یک نگرش ثابت شده است. در واقع ذهن مثبت می‌تواند راه موفقیت را برایتان باز کند. اگر شما ذهن خود را برای درآمد 10 میلیون در ماه تنظیم کنید، به احتمال زیاد آن را بدست می‌آورید. اگر یک بار آن را بدست آورید و ترس از دست دادن در شما ایجاد شود، مطمئناً آن را از دست خواهید داد. حتی زمانی که به اهداف خود دست پیدا می‌کنید، نگرش درستی از موفقیت را در ذهن خود ایجاد کنید. به اهداف بالاتر فکر کنید و به آنچه که دارید، رضایت ندهید.

بیشتر بخوانید: اصول موفقیت در کسب و کار ۷ قانون موفقیت شغلی

بزرگ فکر کنید و کوچک عمل کنید

یک راه موفقیت در کسب و کار بزرگ فکر کردن است. همیشه ظرف از قطرات کوچک پر می‌شود. درست است که به زمان نیاز دارد، اما در نهایت به نتیجه می‌رسد. نباید پیروزی‌ها و موفقیت‌های کوچک را دست‌کم بگیرید. زیرا همین دستاوردهای اندک است که باعث دستیابی به موفقیت می‌شود.

به جای رئیس بودن، رهبر باشید

مربی و الگو بودن با ریاست کردن تفاوت زیادی دارد. اگر آرزوی موفقیت در کسب و کار را در سر می‌پرورانید، باید اعتماد دیگران را جلب کنید. مطیع کردن دیگران شما را به عقب می‌‌برد. زیرا همین که یک روز غایب باشید، همکاران‌تان نمی‌توانند راهشان را پیدا کنند.

در واقع شما به عنوان مدیر فردی صاحب ایده هستید و می‌دانید که قرار است به کجا بروید. بنابراین باید همکارنتان به شما اعتماد کنند. نباید به دیده‌ی زیردست به آنها نگاه کنید. تمام تلاشتان را برای ردیابی ردپای خود به کار ببرید. رهبری مؤثرتر از ریاست است. زیرا انگیزه و شوق پیشرفت را در کارکنان ایجاد می‌کند.

تفکر انتقادی داشته باشید

یکی از راه های موفقیت در کسب و کار داشتن تفکر انتقادی است. این طرز تفکر باعث می‌شود تا از توانایی‌ها و استعدادهای خود برای دستیابی به موفقیت استفاده کنید. در تفکر انتقادی چندین مؤلفه برجسته می‌شوند که شامل: تجزیه و تحلیل امور، اجرایی کردن استانداردها، تمایز قایل شدن بین موضوعات و جستجوی اطلاعات درست است.

البته قدرت پیش‌بینی صحیح و استدلال منطقی هم در ذیل تفکر منطقی قرار می‌گیرد. برای تبدیل آرزوی موفقیت در کسب و کار به واقعیت لازم است همه این فاکتورها را مدنظر قرار دهید.

بیشتر بخوانید: رازهای موفقیت شغلی را که یاد بگیرید، پول، ثروت، اعتبار به سمت‌تان می‌آیند

بر روی نظم و انظباط تمرکز کنید

وقتی کارها براساس نظم و انضباط پیش‌ برود، همیشه فرصت کافی برای انجام امور مهم را دارید. وقتی حواس‌پرت هستید، همه چیز را یادداشت کرده و در مقابل چشم خود قرار دهید. برای هر کاری (مهم یا غیرمهم) برنامه‌ریزی کنید. زمان را از قبل تعیین کنید. برای مثال چک کردن ایمیل‌ها و یا نظرات مخاطبان اهمیت زیادی دارد. برای این کار وقت تعیین کنید. اگر بیش از حد سرتان شلوغ است، شخص دیگری را برای این کارها تعیین کنید.

تاثیر ذهن در آرزوی موفقیت در کسب و کار

عملی کردن افکار

ما هیچ فرد موفقی را سراغ نداریم که تنها با فکر کردن موفق شده باشد. آرزوی موفقیت در کسب و کار وقتی به واقعیت تبدیل می‌شود که افکار را عملی کنید. باید آرمانها و آرزوهای خود را به مرحله اجرا برسانید. در غیر اینصورت آرزوها فقط در حد رویا باقی می‌مانند و شانس برآورده شدن ندارند.

بیشتر بخوانید: یک مصاحبه شغلی موفق چگونه باعث ورود شما به دنیای موفقیت های کاری می شود؟

افزایش تمرکز و ایجاد انگیزه

کارآفرینان موفق همیشه به دنبال افزایش تمرکز و ایجاد انگیزه هستند. حتی این انگیزه و شوق را در همکاران خود نیز ایجاد می‌کنند تا بتوانند به صورت مشترک همکاری کنند. یک راه موفقیت در کسب و کار داشتن احساس مسئولیت است. همچنین باید روحیه اخلاق‌کاری را نیز در خود تقویت کنید. سختی‌ها نباید بهانه خوبی برای رها کردن کسب و کار باشد. برعکس، وقتی با مانع برخورد کردید، باید با ایجاد انگیزه خود را برای عبور آماده کنید.

با توجه به اهمیتی که طی کردن راه موفقیت در کسب و کار دارد،

روحیه رقابتی داشته باشید

برای تبدیل آرزوی موفقیت در کسب و کار به واقعیت لازم است تا روحیه رقابتی را در خود تقویت کنید. تجارت الکترونیکی و رشد شبکه‌های اینترنتی امکان رقابتی شدن کسب و کارها را فراهم آورده است. اکنون فناوری زمینه‌ ورود همه کسب و کارها به دنیای رقابت را ایجاد کرده است. پس باید از همین امروز برای رقابت با برندهای برتر تلاش کنید.

این فکر که دیگر دیر شده است، نمی‌تواند مانعی برای ورود به عرصه رقابت باشد. یک راه موفقیت در کسب و کار قابل دانستن خود برای رقابت با برندهای قدرتمند است.

اگر فکر می‌کنید در کسب و کارتون به اندازه کافی موفق نیستید، خودساخته شرکت در دوره «موفقیت به روش استیو جابز» را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

موفقیت در کار

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست