مقالهموفقیتموفقیت در کسب و کاروبلاگ

رازهای موفقیت شغلی را که یاد بگیرید، پول، ثروت، اعتبار به سمت‌تان می‌آیند

اشتراک گذاری این مطالب در:

رازهای موفقیت شغلی و موفقیت در کار Secrets of Job Success) را باید یاد گرفت. شاید فکر کنید که رازی در کار نیست و باید با تمام وجود کار کرد تا به موفقیت‌های شغلی دست یافت. شاید هم فکر می‌کنید که مهم‌ترین راهکار موفقیت شغلی داشتن پارتی است. اما اینها صحت ندارد. عوامل موفقیت شغلی بی‌شمارند.
شما باید ببینید که در چه محیطی مشغول به کار هستید، وظایف‌تان چیست؟ با چه شرایطی روبه‌رو هستید. بعد از اینکه این موارد را دریافتید، امکان استفاده از راهکار موفقیت در کار مناسب هم برای‌تان به وجود خواهد آمد. اما به طور کلی، اگر می‌خواهید بدانید که موفقیت شغلی چیست و چطور به دست می‌آید، برای‌تان در این مقاله از رازهای موفقیت شغلی کلی خواهیم گفت. با سایت موفقیت خود ساخته همراه باشید.

رازهای موفقیت شغلی را بشناسید

قبل از اینکه وارد کاری شوید و شغل داشته باشید، باید به مکان‌های مختلفی سر بزنید و در گزینش‌ها شرکت کنید. اگر به دنبال موفقیت در مصاحبه شغلی هستید هم باید بدانید که فقط رزومه و کفایت‌های تخصصی‌تان نیست که شما را در پذیرفته‌شدن موفق می‌کند.
برای اینکه بتوانید در مکانی مناسب و مساعد استخدام شوید، نیاز به استفاده از تکنیک‌ها و فنونی دارید. مثلا آداب معاشرت برخورد با کارفرما در دیدار نخست را یاد بگیرید، لباس‌های مناسب و آراسته‌ای به تن کنید، شمرده حرف بزنید و… . بعد از اینکه از این مرحله عبور کردید و استخدام شدید هم باید روش‌ها و رازهای موفقیت شغلی را به کار ببندید. در این صورت موفقیت در شغل برای‌تان محتمل خواهد شد:

تقویت انتقادپذیری در خود

تقویت انتقادپذیری یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در کسب و کار است. فرقی نمی‌کند که به شما انتقادی وارد می‌شود که منطقی است یا نه. انتقادات دیگران به شما رویکردی مناسب از وضعیت نگاهی می‌دهد که به شما دارند. یعنی زمانی که می‌بینید دیگران به شما انتقاد می‌کنند باید شاخک‌هایتان را تیز کنید که چه می‌گویند.
چرا چنین چیزی می‌گویند و ریشه بیان این نقدها چه می‌تواند باشد. پاسخ‌دادن به هر یک از این پرسش‌ها راهی است برای شناخت بهتر وضعیت‌تان در محیط کار. اگر انتقاداتی که به شما می‌شود، منطقی است که هیچ. سعی کنید درباره‌شان فکر کنید.
با فکرکردن درباره این انتقادات می‌توانید رفتار و عملکردتان را بهبود بدهید. اگر هم که انتقادات غیرمنطقی است، باز هم می‌توانید از درون آنها دریابید که اعتقادات و افکار و واکنش‌های اطرافیانتان نسبت به شما چیست و با چه آدم‌های روبه‌رو هستید.

بیشتر بخوانید: ویژگی شخصیتی افراد موفق چیست و چطور به همه‌چیز می‌رسند؟

تلاش مداوم و نظم

نظم خیلی مهم است. شاید بتوان آن را مهم‌ترین راهکار موفقیت در کار دانست. کسانی که با نظم و ترتیب فراوان کار می‌کنند، همیشه راه پیشرفت را برای خود هموارتر می‌نمایند. از طریق برنامه‌ریزی و نظم است که یاد می‌گیرید باید به چه سمت و سویی حرکت کنید.
در این صورت است که امکان اضافه‌کردن تلاش و کوشش‌ها برای ارتقای وضعیت تخصصی و ارتباطات‌تان مقدور می‌شود. حتما می‌خواهید بدانید که چطور؟ واقعیت این است که نظم به شما چارچوب و چشم‌اندازی ارائه می‌کند که از اقدامات غیرمنتظره دور می‌شوید. هر چقدر غیرمنتظره‌ها از شما دورتر شوند، آزادی‌عمل‌تان برای پیش‌برد اقدامات مفید برنامه‌ریزی‌شده بیشتر خواهد شد.
در این صورت، تلاش‌تان هم معنا پیدا می‌کند و برایش نتیجه و دستاوردی متصور خواهید شد. وجود نتیجه‌ای مثبت و خوشایند هم انگیزه‌ای برای حرکت خواهد بود. پس نظم را دست‌کم نگیرید و بدانید که از مهم‌ترین رازهای موفقیت شغلی است.

رازهای موفقیت شغلی را باید یاد گرفت

تقویت نقاط قوت و اهمیت‌دادن به آن‌ها

برای موفقیت در کار به نقاط قوت‌تان اهمیت بدهید. یادتان باشد که تعریف نقاط قوت خود می‌تواند شما را در مسیر رشد مداوم شغلی قرار بدهد. باید بدانید که چه ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی دارید. اگر این موارد را بشناسید، به کمک آنها به جنگ نقاط ضعف خود هم خواهید رفت.
پس همیشه روی نقاط مثبت و توانایی‌هایتان تاکید کنید، آنها را تقویت بنمایید و با قدرتی که از آنها به دست می‌آورید، تلاش‌تان را در جهت ارتقای نقاط منفی و ضعف‌تان به کار بگیرید. مدیریت ویژگی‌ها و توانمندی‌هاست که می‌تواند از شما فردی موفق در حیطه شغلی و البته زندگی شخصی‌تان بسازد.

بیشتر بخوانید: پیشرفت شغلی چیست؟ عوامل موثر در پیشرفت شغلی را می‌شناسید؟

کمک‌کردن و کمک‌گرفتن

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در محیط کار در نظر بگیرید، تعامل با دیگران است. تعامل و ارتباطات باعث می‌شوند تا شما موفق‌تر عمل کنید. هم به دیگران کمک کنید و هم از آنها کمک بگیرید. اگر چیزی را نمی‌دانید، از پرسیدن نترسید. البته شاید کمی سخت باشد که به ندانستن اعتراف کنید.
اما این جمله قدیمی را به یاد داشته باشید که ندانستن عیب نیست، نپرسیدن عیب است. هر چیزی را هم بلدید که دیگران نمی‌دانند، به آنها کمک کنید تا یاد بگیرند. روابط خوبی با دیگران شکل بدهید تا موفقیت در شغل را تجربه کنید.

رازهای موفقیت شغلی / موفقیت شغلی چیست

در آخر

رازهای موفقیت شغلی را یاد بگیرید و بنا به محیطی که در آن مشغول به کار هستید از آنها بهره ببرید. یادتان باشد که رسیدن به موفقیت یعنی تلاش برای تداوم در مسیری درست.
پس هیچ‌وقت از تلاش برای ارتقای وضعیت‌تان دست نکشید. همیشه جای بهترشدن وجود دارد. با نگه‌داشتن این موضوع در ذهن به راحتی می‌توانید به موفقیت‌های زیاد در مسیر حرفه‌ای و زندگی شخصی دست پیدا کنید.
رازهای موفقیت شغلی را باید یاد گرفت. شاید فکر کنید که رازی در کار نیست و باید با تمام وجود کار کرد تا به موفقیت‌های شغلی دست یافت. شاید هم فکر می‌کنید که مهم‌ترین راهکار موفقیت در کار داشتن پارتی است. اما اینها صحت ندارد. عوامل موفقیت شغلی بی‌شمارند.

 

اگر فکر می‌کنید در کسب و کارتون به اندازه کافی موفق نیستید، خودساخته شرکت در دوره «موفقیت به روش استیو جابز» را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

موفقیت در کار

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست